Getting Things Done

The secret of getting started is breaking your complex overwhelming tasks into small, manageable tasks.

David Allen to amerykański guru od produktywności, jest znany na całym świecie, a z jego doświadczenia korzystają managerowie wielu znanych firm. Jak głosi legenda, zanim został wybitnym specjalistą w tej dziedzinie, imał się wielu zawodów, między innymi był iluzjonistą, kelnerem, agentem turystycznym, operatorem tokarki, sprzedawcą czy trenerem karate. Twierdzi on, że przed trzydziestym piątym rokiem życia tych zawodów było aż trzydzieści pięć! Z czasem Allen stworzył David Allen Company, firmę która specjalizuje się w zarządzaniu czasem, produktywnością i szkoleniami. Ponadto wykorzystując swoje doświadczenie stworzył autorską metodę „Getting Things Done” i stał się znany na całym świecie.

Czy chcesz doprowadzić swoją robotę do końca? Książka „Getting Things Done”, czyli sztuka bezstresowej efektywności może być właśnie dla Ciebie! Jest to jedno z kolejnych wydań tej biblii managerów, więc w jakimś stopniu jest ona uaktualniona o nowe technologiczne nowinki, które mogą usprawnić pracę. Czytając tę pozycję można mieć wrażenie, że jest to książka tylko dla bardzo zajętych managerów, ale każdy kto ma wiele zadań do wykonania, może z niej zaczerpnąć coś dla siebie.

Głównym założeniem tej metody jest ułożenie sobie w głowie wszystkich obowiązków, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej produktywności, nie tylko w pracy, ale także w życiu prywatnym. Pan Allan uczy jak nadawać zadaniom odpowiedni priorytet, jak nie zapominać, co jest dla nas naprawdę ważne i o tym do czego dążymy. Metoda jest trochę analogowa, co może spodobać się osobom, które preferują pracę z długopisem i kartką. Kolekcjonowanie, analizowanie, porządkowanie, przeglądanie i realizacja – tak nazywają się etapy, które proponuje autor. Chodzi o pełną wiedzę o tym co mamy do zrobienia, o świadome przetworzenie tych informacji oraz tak zorganizowanie pracy, żeby regularnie przeglądać zadania i aktualizować priorytety oraz cele. Realizacja zadań powinna być zgodna z naszymi wartościami i celami życiowymi.

Książka stała się międzynarodowym bestsellerem. W tym wydaniu dużo jest teorii, co może czasami nudzić, ale w drugiej części książki, znajdziecie praktyczne wskazówki, które od razu pomogą wam rozpocząć działanie.

Polecamy wszystkim, którzy lubią działać i być produktywnymi oraz tym, którzy chcą poznać tę znaną na całym świecie metodę.